Abandonul școlar este în creștere, susțin ONG-urile, care spun că a ajuns la 18%, iar că în următorii doi ani, unitățile școlare se vor depopula și mai mult, având în vedere scăderea natalității.
Pe această hartă a abandonului școlar se află și județul Dolj. Cei mai mulți copii din mediul rural ajung să abandoneze școala, din cauza faptului că părinții preferă să îi folosească pe cei mici la activitățile în gospodărie.
Până în 2020, rata abandonului școlar trebuie să scadă însă la 11,3%. În acest sens, Asociația „Adina Stiftelsen“ a inițiat proiectul „Eu, oltean de la țară, trebuie să fiu educat“, pentru a menține în școală 220 de copii din Fărcaș și Goiești. Și au fost identificate trei soluții.
„Lucrăm cu elevi de la clasa pregătitoare până la clasa a VIII-a și am aplicat trei programe. În primul rând, programul After School care se desfășoară și în alte unități școlare, dar și două programe noi, Grădiniță deschisă, un concept norvegian prin care după program copiii erau invitați cu părinții la diverse activități și alt program «new start» prin care un voluntar al asociației mergea la familie și petrecea un timp, dându-le sfaturi. După aceste programe, s-au constatat îmbunătățiri. Părinții spun că elevii au avut rezultate mai bune la școală, iar profesorii au observat că au avut loc schimbări comportamentale și sociale“, a spus Luminița Dincă, manager Asociația „Adina Stiftelsen“.
Activități pe acest proiect vor continua până la sfârșitul lunii aprilie 2016.
Articol apărut pe www.gds.ro la data de 1 aprilie 2016